Sep 17, 2010

Vodafone

Pentru ca am fost ieri la #webstock10 am vazut rosu in fata ochilor (nu e de rau, dar atat logoul Webstock cat si sponsorul principal, Vodafone, au culoarea brandului rosu, deci totul a fost rosu). Asa ca am hotarat sa vorbesc despre Vodafone ca brand, atat visual, cat si ca semnificatie..

O sa incep cu numele
"The name Vodafone comes from voice data fone, chosen by the company to "reflect the provision of voice and data services over mobile phones"." sursa
Sa ne gandim, "voce" si "date". Asta face brandul atat de actual, mai ales in contextul in care ieri Lidia Solomon de la Vodafone Romania vorbea despre orientarea (shiftul) catre internet.
Trebuie sa recunosc ca m-am gandit la provenienta numelui, inainte sa stiu asta si nu-mi venea in minte decat "voda", cuvant care in slovaca, bulgara, etc inseamna "apa". Desi ca brand nu avea nici legatura cu limbile slavone, o data ce ai fost si le-ai auzit e greu sa nu faci asocierea. Si inconstient incercam sa asociez apa cu telefonia, ceva de genul "unde e apa ai si semnal". Desi erau ganduri indepartate, erau intuitive, iar asocierea exista.
Visual.
Mie imi seamana cu o virgula. Intoarsa ce-i drept, dar tot virgula ramane. Si ce inseamna asta? Intuitiv as putea spune ca este conversatia care nu se termina. Nu se pune punct.
varianta 2:
Mai seamana cu o bula de discutie, doar ca iarasi e invers. Ca si cand vocea vine de sus. Ma opresc aici cu speculatia, ca nu vreau sa ma gandesc cine vorbeste de acolo. Dar poate aveti voi alte idei.

No comments: